Stefan Löfven talar i Uppsala

Lördagen den 18 augusti kommer Sveriges statsminister och Socialdemokraternas partiordförande Stefan Löfven till Uppsala och talar på Dragarbrunnstorg. Ta med dig en vän, kollega eller familjemedlem och lyssna till statsministern.

Sverige är fantastiskt. Visst har vi problem med klyftor mellan stad och land, med otrygghet och segregation. Men de senaste fyra åren har Sverige arbetat upp en stark ekonomi. Vi socialdemokrater har prioriterat fler anställda i välfärden framför skattesänkningar. I dag har 300 000 fler ett jobb att gå till. Den styrkan vill vi använda till att bygga ett starkare samhälle och ett tryggare Sverige.

Sverige kan uträtta stordåd också i framtiden – om vi håller ihop. Om vi säger nej till sänkta skatter som går ut över sjukvård och skola. Och nej till höjda hyror, större klyftor och fortsatt vinstjakt i välfärden. Vi socialdemokrater vill fortsätta utveckla den svenska modellen, inte avveckla den.

Mycket står på spel i höstens val. Sverige kan få en regering som är beroende av Sverigedemokraterna – ett parti med rasistiska rötter. Det hotar Sveriges position som ett jämställt, solidariskt och öppet land. Vi hoppas att du i stället vill vara med och bygga ett starkare samhälle och ett tryggare Sverige – för alla.

Lördagen den 18 augusti kommer Sveriges statsminister och Socialdemokraternas partiordförande Stefan Löfven till Uppsala och talar på Dragarbrunnstorg. Ta med dig en vän, kollega eller familjemedlem och lyssna till statsministern!

Se mer information om evenemanget här!