Våra S-föreningar

Socialdemokraterna i Uppsala består av både geografiska S-föreningar och icke-geografiska föreningar. Vi har också lokala sidoorganisationer. Här hittar du information och kontaktuppgifter till dessa.

GEOGRAFISKA S-FÖRENINGAR

Vill du engagera dig i Socialdemokraterna i ditt närområde? Här kommer en förteckning över våra Geografiska s-föreningar.

• BÄLINGE

• ÖSTRA UPPSALA

Ordförande: Peter Söderman, 070-442 94 14,[email protected]

ÖVRIGA S-FÖRENINGAR

• ATS (Arabisktalande S-föreningen)

Ordförande: Hani Melli, [email protected]

I Arabisktalande s-föreningen sker det interna föreningsarbetet på arabiska. Vi ordnar även Socialdemokratiska medlemsutbildningar på arabiska.

• BRYGGAN

Ordförande: Joel Näsvall, [email protected]

Vi vill som namnet säger verka som en brygga in i partiet. Vi vill skapa en ny arena för människor som vill förändra men som av olika anledningar inte riktigt tagit klivet in i partiet eller hittat sin plattform. Genom att erbjuda aktiviteter och mötesformer utöver ramarna vill vi göra det möjligt att kombinera heltidsjobb, familjeliv och engagemang i partiet.

TJÄNSTMANNAFÖRENINGEN

Ordförande: Patrik Hedlund, [email protected]

Tjänstemannaföreningen i Uppsala belyser frågor som rör kunskapssamhället, den nya arbetsmarknaden och välfärden. Vår förening verkar för att sätta tjänstemannafrågor på den politiska agendan genom opinionsbildning, facklig samverkan och debatt.

VETERANERNA

Ordförande: Tone Tingsgård, [email protected]

Föreningen för dig som är över 65 år.Veteranföreningen anordnar förutom föreläsningaroch studiecirklar även teaterbesök och kortare resor.

LO-SOSSEN

Ordförande: Fredrik Jansson, [email protected]

För dig som vill kombinera ditt fackliga engagemang med ditt politiska engagemang. I LO-sossen samlar vi medlemmar ur hela LO-kollektivet för att tillsammans utgöra en stark facklig-politisk röst inom Socialdemokraterna i Uppsala.

BYGGSOSSEN

Ordförande: Erik Dagnesjö, [email protected]

För dig som även är medlem i Byggnads och vill kombinera ditt engagemang för största möjliga facklig politiska samverkan

NORRSKEN

Ordförande: Inga-Lill Sjöblom, [email protected]

För dig som även är medlem i Kommunal och vill kombinera ditt engagemang för största möjliga facklig politiska samverkan

SIDOORGANISATIONER

• SSU – Sveriges Socialdemokratiska Ungdomsförbund

Ordförande: Thea Blom, [email protected]

Påverka: Engagera dig i frågor som är viktiga för dig, oavsett om det är feminism, jämlikhet eller miljö.

Lär dig mer: SSU anordnas massor av utbildningar, seminarier och föreläsningar varje år. Du kan lära dig om alltifrån debatteknik, feminism och ledarskap.

Gör det du tycker är kul: Prata politik med andra unga samtidigt som ni anordnar fotbollsturnering, filmkväll eller kanske fikar. Alla våra aktiviteter helt gratis. Det är bara att hänga på!

• LABOREMUS – S-studenter i Uppsala

Ordförande: Alva Cedergren, [email protected]

Laboremus är en del av det socialdemokratiska studentförbundet som organiserar socialdemokratiska studenter runt om på universitet och högskolor i hela Sverige.

• S-KVINNOR

Ordförande: Kijan Karimi, [email protected]

S-kvinnor har en lång historia av politisk påverkan för ett jämställt Sverige – och en jämställd värld. I S-kvinnor får du verktyg till praktiskt politiskt arbete och möjlighet till utbildning på lokal, regional och nationell nivå.

• SOCIALDEMOKRATER FÖR TRO & SOLIDARITET

Ordförande: Dima Sarsour, [email protected]

Socialdemokrater för tro och solidaritet är en frispråkig del av socialdemokratin. Vi förenarmänniskor som är inspirerade av sin tro och vill arbeta politiskt för ett solidariskt och jämlikt samhälle.